Miről is szól ez a blog

Múltról, jelenről, jövőről. A játékokról, regényekről. A szerepjáték köré gyűlt tévhitekről.

Szavazás

Egy kis reklám

Archívum

Utolsó kommentek

M.A.G.U.S. avagy a Kalandozók Krónikái #1

2007.10.13. 16:00 | Iffar | Szólj hozzá!

Először 1993-ban jelent meg Novák Csanád és Nyulászi Zsolt ötleteként a Vallhala Páholy gondozásában. A M.A.G.U.S. egy mozaikszó, a Miracle Adeptia Guns Urus Sorate kifejezést takarja, mely a játék világának egy nyelvén annyit jelent: Kalandozók Krónikái.

A M.A.G.U.S. egy kitalált világon, Satralis bolygóján, leginkább ynev kontinensén játszódik kitalált hősökkel, akiket Kalandozóknak neveznek. Ezek a emberek (vagy egyéb szerzetek) alapvetően kevesen vannak, de kivételesen nagy befolyással rendelkeznek a világ alakításában.
A köznép féli, s tiszteli nevüket. A kalandozókról az a hír járja: ahol megjelennek, ott valami történni fog. A közhiedelem szerint vonzák a bajt, hacsak nem ők a baj forrása.

A játék egy alapvetően közpkori jellegű világban játszódik, fantasy korítéssel.

A M.A.G.U.S. világában, mint feljebb említettem nem csak az ember az egyetlen értelmes faj. Rajta kívül a játékosok választhatják az elfet, a félelfet, a törpét, és az udvari orkot. Ez utóbbi a vadon élő orkok "nemesített" változata.

A Fajok
Az Első törvékönyből
  • Ember
  • Elf – kecses, erdőlakó népek, jó íjászok, de gyengébbek az embereknél.
  • Félelf – Elf és Ember keveredéséből létrejött, önmagával meghasonlott, jó képességű, de zavaros elméjű faj.
  • Udvari Ork – Az orkokhoz hasonlóan rendkívül erős, de mágikus eredete folytán azoknál sokkal kifinomultabb, nemesített vadork, akit a legtöbben megvetnek, pedig emberibbek sok embernél.
  • Törpe – Apró, de izmos faj, állóképességük és makacsságuk határtalan. A kőfaragás és a kovácsolás nagymesterei ők.
További kiegészítőkből
  • Amund -Nem evilági, vágott-kék szemű, éjfekete fekete hajú, szinte hibátlan külsővel megáldott lények, akik eredendően gonoszak. (talán a földi egyiptom népéhez hasonlítható a kultúrájuk.)
  • Dzsenn -Barnabőrű, sötét hajú, sivatagi kereskedő népek, babonásak és híresek különös vallásukról (Török, s arab kultúra adhatta az ötletet)
  • Khál -Démoni eredetű macskaszerű lények, magasak, erősek és titokzatosak, keveset tudnak róluk.
  • Goblin - Kis termetű, csúf lények, akiket a világ aljasnak ismer, s az orkokkal párosít.
  • Gnóm - Kis termetű, intelligens népek. Kezük s lábuk aránya más mint az embernek.
  • Ork -Hihetetlen erejű, hatalmas, félelmetes és vad népek. A puszták gyermekei.
  • Wier -Eléggé változatos. Az életfeltételeihez 1 pohárnyi vér kell inniuk, de nem igazi vámpírok.
Folyt köv...(forrás: Wikipédia)

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgame.blog.hu/api/trackback/id/tr74194032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása